Pravidla bezpečného nákupu na internetu

VENDA.cz

+420 226 210 524 Po-Pá: 8-16 hod.
0 0 Kč

Pravidla bezpečného nákupu na internetu

Objem nákupů realizovaných prostřednictvím internetu roste každým rokem. Na internetu je dnes k dostání téměř cokoliv, na co si vzpomenete – levné elektro, luxusní spotřebiče, umění, potraviny, knihy... zkrátka skoro vše. Ne všechny nabídky jsou však seriózní. V internetovém prostředí bohužel působí i podvodníci. Ale jak tyto podvodné nabídky rozeznat?

Ověření identity e-shopu

Pokud na nějakém e-shopu nakupujete poprvé, tak si ho nejdříve pověřte. Dobré by bylo si zkontrolovat zejména to, jestli provozovatel e-shopu skutečně existuje – a zda jeho údaje na webu sedí s údaji v obchodním rejstříku. Základní informace o provozovateli by se na dobrém e-shopu měly nacházet vždy. U většiny e-shopů je naleznete v sekci „O nás“nebo v obchodních podmínkách předmětného e-shopu.

Obchodní podmínky, platební podmínky a doprava

Seznamte se s obchodními podmínkami e-shopu a reklamačním řádem. A v případě, že e-shop nezveřejňujme své obchodní podmínky a podmínky reklamací, tak zpozorněte – může jít o podvodný e-shop. Seriózní e-shop taktéž musí mít na svých stránkách jasně a přehledně popsáno, jaké má platební podmínky a jakým způsobem realizuje dopravu zboží.

Nastudování prodejních produktů

Některé nabídky na internetu nemusejí být přesně tím, za co se na první pohled vydávají. Proto by bylo záhodno vždy věnovat dostatek času důkladnému pročtení parametrů zboží (či služeb), které zvažujete zakoupit.

Některé zboží můžete v klidu koupit rovnou už jen podle informací z e-shopu (například levné elektro, knihy, chytré telefony… atd.) Některé typy zboží se ale vyplatí předem reálně vyzkoušet (kupříkladu hudební nástroje).

Zabezpečené připojení

Kvalitní e-shop také nesmí zanedbávat ochranu osobních údajů svých klientů. Seriózní e-shop  by měl používat zabezpečené připojení (https) chráněné šifrováním SSL (a měl by poskytovat údaje o své identitě). Absence zabezpečeného připojení k e-shopu je pro zákazníky určitým varovným signálem, že s e-shopem nemusí být vše v pořádku.